Aktif - Rasional - Inovatif - Fantastik
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Sekali Klik, 10sen Dihitung
Jom Join - Klik Saje
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» Guru dan Jasanya
Sun Jun 06, 2010 1:54 am by are_in

» Help pls
Thu Feb 18, 2010 1:05 pm by fiq_permai

» Perkahwinan Kakak Kepada Mohd Afiq @ Afiq Kodok
Mon Dec 14, 2009 2:46 pm by fiq_permai

» ade Facebook x??
Mon Dec 07, 2009 11:57 pm by fiq_permai

» ~~Jom Men Sambung2..~~
Sat Nov 28, 2009 12:57 pm by fiq_permai

» ~~LaTeS NeWs~~
Sat Nov 28, 2009 12:47 pm by fiq_permai

» Oya ftw`
Sat Nov 28, 2009 12:44 pm by fiq_permai

» Jgn Lupe Kenalkn Diri Korg
Sat Nov 28, 2009 12:42 pm by fiq_permai

» Perubahan
Sat Nov 28, 2009 12:39 pm by fiq_permai

Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search

Share | 
 

 Ohh ibu....

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
spaingoal
Team
Team


Number of posts : 107
Registration date : 2008-05-10

PostSubject: Ohh ibu....   Sat Dec 06, 2008 11:15 am

Orang kata aku lahir dari perut ibu..
Bila dahaga, yang susukan aku.. ibu
Bila lapar, yang suapkan aku..ibu
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ibu
Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Bu!
Bila bangun tidur, aku cari.. ibu
Bila nangis, orang pertama yang datang ..ibu
Bila nak bermanja... aku dekati ibu
Bila nak bergesel... aku duduk sebelah ibu
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya ibu
Bila nakal, yang memarahi aku... ibu
Bila merajuk... yang memujukku cuma..ibu
Bila melakukan kesalahan... yang paling cepat marah..ibu
Bila takut... yang tenangkan aku.. ibu
Bila nak peluk... yang aku suka peluk..ibu

Aku selalu teringatkan ..Ibu
Bila sedih, aku mesti talipon... Ibu
Bila seronok... orang pertama aku nak beritahu... Ibu
Bila bengang.. aku suka luah pada ..Ibu
Bila takut, aku selalu panggil.. "ibuuuuuuuuuuuuu! "
Bila sakit, orang paling risau adalah ..Ibu
Bila nak exam, orang palin g sibuk juga Ibu
Bila buat hal, yang marah aku dulu..Ibu
Bila ada masalah, yang paling risau.. Ibu
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. Ibu
Yang selalu masak makanan kegemaranku. . Ibu
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Ibu
Yang selalu berleter kat aku.. Ibu
Yang selalu puji aku.. Ibu
Yang selalu nasihat aku.. Ibu
Bila nak kahwin..
Orang pertama aku tunjuk dan rujuk... Ibu

Aku ada pasangan hidup sendiri
Bila seronok... aku cari pasanganku
Bila sedih... aku cari Ibu
Bila berjaya... aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal... aku ceritakan pada Ibu
Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat Ibuku
Bila nak bercuti... aku bawa pasanganku
Bila sibuk... aku hantar anak ke rumah Ibu
Bila sambut valentine... Aku hadiahi bunga pada pasanganku
Bila sambut hari ibu... aku cuma dapat ucapkan Selamat
Hari Ibu
Selalu... aku ingat pasanganku
Selalu... Ibu ingat kat aku
Bila..bila.. . aku akan talipon pasanganku
Entah bila.. aku nak talipon Ibu
Selalu... aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila.... aku nak belikan hadiah untuk Ibuku

*Renungkan:* *
*
Dulu Ibu kata: "Kalau kamu sudah habis belajar dan
berkerja... bolehkah kamu kirim wang untuk Ibu? Ibu
bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun
cukuplah".

Berderai air mata. Hari ini kalau Ibu mahu lima ratus
sebulan pun aku mampu. Aku boleh kirimkan.

ingatlah pengorbanan ibu...

Assalamualaikum...
Back to top Go down
View user profile
akashah
Team
Team


Number of posts : 287
Registration date : 2008-05-04

PostSubject: Re: Ohh ibu....   Sat Dec 06, 2008 8:53 pm

adoi.....
baik nya kena kat aku....
sedih woo.....
Back to top Go down
View user profile
are_in



Number of posts : 165
Age : 28
Location : utm skudai johor
Registration date : 2008-07-30

PostSubject: Re: Ohh ibu....   Fri Dec 12, 2008 1:31 pm

salam kekwan....
lama aku tak on...
aku suka tjuk ni...
ibu????
wanita yg banyak bjasa dmi kita..
wanita yg bnyak mngajar kita untuk jdi anak2 yg brguna...
dsamping ibu, bapa juga jgn dilupa...
aku suka dan sayang ke2 insn ini...
kerna mreka kini aku sudh berjya..
menapak dri satu punck ke punck setrusnya...
mereka ar yg bnyak mendidk kita...
merka juga bnyak mengerah tenaga dmi kita...
nmun aku terklan kpada sesiapa yang mula lupa dunia..
lupa hakikat hidup kita...
setiap perbuatan mesti dbalas...
namun mengapa ada yang menderhaka???
jom kita fkirkan....
Back to top Go down
View user profile
akashah
Team
Team


Number of posts : 287
Registration date : 2008-05-04

PostSubject: Re: Ohh ibu....   Fri Dec 12, 2008 5:31 pm

itu mungkin adalah kerana diri kita semua....
mengapa kita tidak fikir kan....
apakah yang akan berlaku dalam masa terdekat ini......
dunia semakin berkembang.....
negara semakin maju......
tetapi diri kita.....?
kemajuan tiada.....
peningkatan tiada.....
peringatan tiada......
ingat lah kawan-kawan sekalian......
kita sudah meningkat dewasa.....
sudah berlalu masa tidur kita.....
kita perlu melakukan sesuatu......
mengapa terdapat ramai diantara golongan kita yang menderhaka.....?
ini mungkin terjadi di atas banyak sebab.....
ada kemungkinan diri kta sendiri....
kerana tidak menasihati mereka.....
mungkin juga keluarga mereka sendiri.....
kerana tidak mendidik dengan sebaiknya......
mungkin kerana persekitaran mereka......
mungkin juga kerana diri mereka sendiri....
tidak mahu menerima, menganalisis mana yang baik dan mana yang buruk.....
kemungkinan2 lain juga ada......
tetapi yang paling berat.....
mingkin sekali kerana hubungannya dengan tuhannya.....
nampak nya.....
atleast yang kita boleh buat ialah....?
doa......
Back to top Go down
View user profile
are_in



Number of posts : 165
Age : 28
Location : utm skudai johor
Registration date : 2008-07-30

PostSubject: Re: Ohh ibu....   Mon Dec 15, 2008 1:20 am

yup aku setuju gan kashah..
makin lama kita mendaki gunung ilmu ni,
tanpa dsedri ramai graduan kita mkin alpa,
sijil yang dperolehi hanya untuk dri sndiri..
bkannya untuk berkongsi dengan ibu bapa d kampung...
malah paling myedihkan ble ada insan...
yang menganggap sjil itu tdak layak untuk ibu bapa mereka...
adakah patut???
kwan2 jangn ar kita jadi sperti mereka...
amin...
sayangi ibu bapa kita....
Back to top Go down
View user profile
doremon_nike
Team
Team


Number of posts : 466
Age : 27
Location : Tmn Kinrara//UiTM Dungun,Tganu kite..ke33
Registration date : 2008-06-03

PostSubject: Re: Ohh ibu....   Mon Dec 15, 2008 11:10 pm

aduss...mcm btu d baling ke dahi..
mmg trkna berbiji2 kt muka..
pdih gler..hu333 =(
ikin xleh ckp bnyk dlm topik ni sbb
bnyk sgt slh yg d buat
dlm sdr//x.. =(
ntah bleh d ampunkn//x..
mcm lgu mawi..
nk dluahkn tkut mkn dri
nk d diamkn mracuni hati
nk djeritkn tkut mlu sndri
nk dsmpn siapa akn mgrti..
hny Allah yg thu pe yg de dlm hati ni.. :(
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Ohh ibu....   

Back to top Go down
 
Ohh ibu....
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
5 Arif Crew Official Forum :: Karya Dan Hasil Nukilan :: Artikel-
Jump to: