Aktif - Rasional - Inovatif - Fantastik
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistRegisterLog in
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Sekali Klik, 10sen Dihitung
Jom Join - Klik Saje
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Latest topics
» Guru dan Jasanya
Sun Jun 06, 2010 1:54 am by are_in

» Help pls
Thu Feb 18, 2010 1:05 pm by fiq_permai

» Perkahwinan Kakak Kepada Mohd Afiq @ Afiq Kodok
Mon Dec 14, 2009 2:46 pm by fiq_permai

» ade Facebook x??
Mon Dec 07, 2009 11:57 pm by fiq_permai

» ~~Jom Men Sambung2..~~
Sat Nov 28, 2009 12:57 pm by fiq_permai

» ~~LaTeS NeWs~~
Sat Nov 28, 2009 12:47 pm by fiq_permai

» Oya ftw`
Sat Nov 28, 2009 12:44 pm by fiq_permai

» Jgn Lupe Kenalkn Diri Korg
Sat Nov 28, 2009 12:42 pm by fiq_permai

» Perubahan
Sat Nov 28, 2009 12:39 pm by fiq_permai

Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search

Share | 
 

 Sengal Ke??

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
eylla
Administrator
Administrator
avatar

Number of posts : 685
Age : 28
Location : sg petani, pee jay...
Registration date : 2008-04-23

PostSubject: Sengal Ke??   Sun Nov 16, 2008 12:01 am



"Wei ko pe hal asik nak cari gaduh jer ngan aku?" tensen tul aku ngan mamat sengal ni. Well ktorang ni hari-hari xleh jumpa de je benda nak digaduhkan. Tu korang tengok la tu...(eh...lpe lak mne lak korang nak nampak pe yang aku nampak, xpe biar aku bagitau korang) mamat sengal tu dok menyengih cam cipan tul la. Ingat ensem la sgt tu. Tu ada la tu mende nak ngaco aku g tu. Dah mai dah sengal dia tu.

Untuk pengetahuan korang nama mamat sengal tu Aiezad Adam. Nsem tau dia muke macam Ashraf Muslim dengan hidung mancungnye. Paling x tahan mate redup je bile pandang orang (menusuk kalbu woo..). Tapi satu je tensen tau korang hari-hari gaduh jer. Ada je idea nakal ngan sengal dia untuk kaco hidupku yang tenang ni.

"Nurul nak kaco ko jap leh x?" tengok dah start balik.
"Ko jangan nak ngengade ek. Blah la wei, malas la nk layan ko yang sengal ni." amik ko kan dah kena sengal ngan aku.
"Sedapnya ko panggil aku cam gtu." dah mula perang mulut ni.
"Ala aku panggil cam gtu pon sebab ko memang sengal pon. Betul x? Ade bantahan ke?" merah muke dia, tahan marah ke?
"Dah la malas nak layan ko." Bagus dah pegi pon mamat tu.

Ktorang ni memang xleh jumpa ada je mende nak digaduhkan. Sampai pinin pala orang lain tengok perangai sorang2 yang dah layak jadi mak bapak budak ni. Ktorang memang kalu jumpa je mula la perang mulut xpon perang anggota badan ni. X lawan mulut mesti lawan tangan contoh cam de je benda depan mata siap la tambah ngan mamat sengal tu. Nak kaco aku mesti cari pembaris nak pukul aku. Korang pk la x ke sengal prangai cam kanak2 jer. Aku pon x kurang gak balas le balik pe lagi pijak kaki die. Nakal x aku?

Aku ni agresif sikit. Biase la otak gile-gile. Tapi ktorang ni memasing dah de yang empunye maksud aku die dah ade makwe aku pon dah ade pakwe tp ye la bercinta jarak jauhkan. Paham2 la. Aku anggap die cam abang sendiri je x lebih dari tu. Gaduh2 tu biasa la nak meriahkan suasana hari bekerja. Hehe.

------------------------

"Nurul ko ni sengal la!"
"Ko la sengal!!!"
"Ko la!"
"Ko la!"
"Wei korg dah2 la tu!!! Asik nak gaduh jer bile jumpe, sehari x gaduh x sah la korg ni. Kang akak kawinkan korang baru tau." Abis la Kak Tim membebel.
"X nak la kak kawin ngan die. Runtuh umah nanti asik gaduh jer."
"Tau pon, dah tu asik gaduh jer korang ni."
"Ala Kak Tim rilek r orang xleh la x gaduh ngan minah sengal ni."
"Pe ko cakap?! Ko cakap aku sengal!!! Aku tau la ko malu nak ngaku ko tu sengal kan? Tu pasal la ko kata aku lak. Sengal!" Amik ko nak sangat kene sembur ngan aku yang x kurang laser gak la mulut.


"Dah la malas akak nak layan korang ni." kan Kak Tim pon dah pinin ngan ktorang ni.

--------------------------

'Pe? Mak awak masuk meminang sepupu awak? Camner ngan saya wak? Camner ngan cinte kita?" dah meleleh lak hingus ni ngan air mata berjurai-jurai. Mana xnya terkejut dapat tau buah ati kita ni maknya g pinang sepupunya tuk dia. Hancur luluh ati ni.
'Awak, saya pon x tau mak saya masuk meminang sepupu saya tu. Saya pon x tau nak wat pe."
'Awak dari dulu lagi saya suh awk bagitau parents awk pasal hal kt ni wak. Saya pon x tau la nak cakap pe wak. Camni la saya bagi tempoh untuk awak bagitau n pujuk parents awak pasal kita ni wak."
'Awak, saya mintak maaf wak tarikh untuk perkawinan saya x lama lagi. Saya x sanggup tuk lukakan ati mak bapak saya."
'Xpe la wak saya paham. Mungkin kite xda jodoh tuk bersama. Saya doakan awak bahagia."

Klik!

'Ya Allah, Tolonglah hambaMu ni tuk menghadapi segala dugaanMu. Berikanlah aku keimanan dan kekuatan untuk menghadapi segala dugaanMu,Ya Allah. Berikanlah aku jodoh yang dapat membimbingku ke arahMu dan menerima segala kekuranganku. Amin..."

--------------------------

'Ko ni nape Nurul? Aku tengok ko ni bad mood je ari ni."
'Xde pe la. Ko x yah nak sibuk2 la pasai aku."
'Nape ngan awek ko tu Zad?"
'Ntah la Kak Tim, salah makan ubat kot."
'Pandai je ko ni la."
'Ko wat pe hah kat dia?"
'Mane de wat pe kak. Pandai jer akak ni saya lak disalahkan."
'Dah r biar akak g tanye la. Ko tu kalu menanya tu biar la betul2.

Maka datanglah Kak Tim ke arahku yang sedang berdukacita.
'Ko ni nape Nurul? Akak tengok ko ni monyok jer cam orang putus cinta pon de tau x." Alamak Kak Tim ni tanye camtu lak. Ni yang nak wat aku menangis ni. Tapi bukan salah Kak Tim pon. Die mana tau pasai aku.

'Xde pe la Kak Tim. Orang ok jer."
'Ye ke x nampak cam ok pon. K.o je akak tengok ko ni."
'Ala akak ni orang ok je la kak. Akak..... pe pendapat akak kalu orang nak sambung blaja g?"
'Nape ko nak sambung blaja g ke? K gak tu. Bile ko nak sambung blaja balik?"
'Orang ingat nak sambung degree lak. Tapi x tau la bile lagi, yang orang tau orang nak apply dulu."
'K akak doakan ko mudah-mudahan dapat la pe yang ko hajatkan tu."
'Hye Nurul? Ko dah ok ke?" datang dah mamat sengal tu.
'Aku ok la. Zad, ko memang kan?"
'Pe yang memangnya?" dengan pandangan menusuk kalbu aku pon berkata2 la kat dia.
'Ko memang sengal kan?" hehe, dengan muka selambanya aku pon berlalu dari situ.

---------------------------

'Yea...............Yea...........Aku dapat belaja lagi. Yes....!!!!!!!!!!
X sabonyer nak bagitau dorang aku dapat belaja lagi.

-------------------------------

'Kak Tim orang dapat sambung belaja g."
'Wau bagus la tu."
'Pe ko dapat sambung belaja g?" Aiezad memandangku cam x caya la tu.
'Ye la. Ko ingat ko sorang jer nak jadi pandai? Mana aci aku pon nak pandai gak."
'Aman la aku ko xde nanti. Dah le suka panggil aku sengal."
'So why? Dah memang betul pon ko tu sengal"
'Dah setat la tu korang ni. Malas akak nak layan."
'Ala kak lek la pasni akak x dengar dah ktorang nak memekak g. Betul x abangku sengal?" 1,2,3 lari........................

------------------------------

Lagu PCD – When I Grow Up memekakkan suasana pagiku. Adoi kaconyer, malas tul la nak bangun. Malas nak ngadap lecture yang banyak songeh tu. Dah la ajar orang satu pe pon x paham. Tau la amik IT, tapi agak2 la sikit de ke ajar asik tekan je slide. Paham pon x, so malas nak banyak komplen. Balik buka buku belaja sendiri g ok.

Nak x nak kena la bangun jugak. Kelas setat g 2 jam. Nak jalan g dah brape 30 minit. Mandi lagi, mane nak makan lagi. Sempat gak la nak sampai kelas die. Lecturer muda g n ncem bergaya tapi xleh blah watak sama cam si sengal tu. Rindu lak kat mamat tu. Pe la cite dorang ek? Tapikan lecturer aku sorang ni malas tul nak cakap ayat laser gile dari mamat tu. Dah tu slalu soal aku macam2. Dah la x paham die ajar pe. So aku pon main blasah je la jawabnyer. Sudahnye x pepasal aku lak kene wat keje tambahan. Bertambah g keje aku. Tensen lak ngan lec aku sorang tu.

Ok abis cite pasai lec aku tu, yang sebenarnye aku saja je nak abiskan masa korang pasai lec aku tu. Jangan marah k. Korang tau, x sangka lak kat cni de sorang mamat yang saling x tumpah prangai cam mamat sengal kat opis aku dulu tu. X ingat ke Aiezad Adam. Tapi kali ni mamat yang terlebih sengal ni namenye Salleh. Perwatakan dah ok cukup sifat semue. Tinggi, kulit cerah, muka paling penting. Muka die cam pelakon Korea yang korang suke tu ala name die ikut melayunya Hujan tapi ikut englishnya Rain. Tapi mulut xleh blah laser gila. Paling x suka dia suka cari pasai ngan aku malah g teruk dari Aiezad tu. Sehari kalu jumpa bukan main syiuk lagi die nyakat aku. Paling teruk die g letak lipas (huhu..binatang paling benci tu) dalam beg aku time aku g tandas. Teruk betul la x pasal2 orang lain pon kena histeria ngan joget lambak dalam kelas dengan aku. Sengal betul la mamat tu. Balik tu pe g gaduh beso la gak. Aku g serang dia.

'Ko pe hal asik kaco aku jer?"
'Suke ati la nak kaco ko pon. Bukan kene pe pon."
'Memang la x kene pe2 pon tapi agak2 la menyakat aku pon."
'So ade bantahan?" cam kenal jer ayat tu.
"Dah la malas aku nak layan ko. Wat sakit ati jer. Sengalllllll!!!!!!!!!!!!!!!!!"
'Pe ko cakap?"
'S.E.N.G.A.L……Sengal!" aku pon terus blah malas nak lame2 kat ctu.

Tapi yang paling bestkan korang lepas something yang jadi aku ngan dia jadi pasangan yang bahagia tau. Ni semua gara2 kesengalan dia gak yang wat kan ktorang jadi cam skunk ni. Rupe2nya de sebab dia sakat aku sampai camtu skali. Die suka kat aku dari ari pertama ktorang masuk kelas sesama. Tapi dia x tau camner nak luahkan perasaan dia kat aku. So dia gunalah taktik kotor dia iaitu dengan mengenakan aku tuk tarik perhatian aku. Pandai je kan dia tu.

Korang nak tau? Sejak dari ari yang dia kenakan aku tu (lipas) die dah x kaco aku. Yang paling x sangkanya ari2 aku dapat hadiah cam coklat la bunga la. Time kasih la kat sape yang bagi aku tu. Dah selamat pon aku belasah coklat tu ngan dak2 umah aku. Aku makan sikit jer. Bukan pe takut de jampi ke. Hehe. Lastly aku baru tau rupa2nya ni semue keje si Salleh tu. Dia nak mintak maaf kat aku. Aku memang dah lama maafkan pon. Aku bukan jenis pendendam pon.

Bahagian paling bestnya aku saja je wat dono kunun2 x nak maafkan la ni. Korang tau pe yang die wat? Kesengalannya yang wat aku jatuh cinta skali lagi. Die wat mende yang korang pon xkan jangka sama la cam aku gak. Dia g jerit kat depan orang ramai yang dia suka aku. Dah heboh gila. Muka aku dah naik merah cam udang kene bakar. Dah naik blusher kat muke aku. Malu gile wei...

So sejak tu la ktorang jadi rapat n x terjadi dah apa2 yang bisa membuatku sakit ati ngan dia. Cam x caya lak ktorang leh sampai ke tahap ni. Sekali lagi kesengalan dia datang, letih aku dapat pakwe sengal cam dia tau. Korang mesti kena tau gak. Malas nak tanye dah. Die wat surprise ari jadi tuk aku dan hadiah yang paling bermakna tuk aku ialah …………..Die purpose aku depan sume member aku dan dia. Terharunye aku, rasa cam nak peluk jer dia. Sabar beb. Lastly lepas grad nanti ktorang dah rancang akan berkawin. Nasib la mak bapak dia leh terima aku dan paling penting parents aku dapat terima dia gak.

So mai la ramai2 jemput datang ke majlis aku...Hehe.

---------------------------------

X sabarnyaa g berapa minggu aku akan melangsungkan perkawinan ngan Salleh sengal aku ni. Segala persediaan dah get ready. Tinggal nak nikah ngan sanding jer. Cantik x tema perkawinan aku? Biru lembut. Feveret kaler aku la tu.

Tapi kan something yang jadi wat aku kembali sepi n sedih kembali……..

"Adik! Adik, bangun la siap cepat. Ko ni nak kawin pon lambat bangun ker?"
'Kaco la ko yong. G la main jejauh."
"Banyak la ko main jejauh. Bangun!!!!!!!!!!!" alamak gegaran berlaku. Bisingnye akak aku sorang ni. Yang aku pon sorang sengal dah tau nak nikah leh lak bangun lambat. Bukan pe semalam seronok sangat nak kawin sampai tido lambat lak dok berangan kehidupan pas aku bergelar isteri orang. Pe lagi terpaksa la aku bangun walau malas pon.
"Adik cepat la sat g mak andam datang."
"Ok aku siap la ni. Bising la ko." Lepas beberape jam aku pon siap sedie tuk ke masjid nak nikah la kate kan. Baru nak langkah kuar bilik dah akak aku sorang ni datang balik siap heret aku masuk bilik lagi.

'Ayong, ko pehal heret aku ni? Abis cair mekap aku tau. Rosak lak mekap."
"Ko diam la dulu dan paling penting ko tarik nafas n kuatkan semangat k." Ni pehal lak akak aku ni. "Dik, sabar ek. Salleh eksiden dalam perjalanan tadi. Die dah xda." "Yong, betul ke ni? Ko jangan main2 Yong." pelik nape aku x mengalir air mata langsung. Hanye mata aku bergenang je.
"Dik ko ok x? Dik! Dik!" dunie ku gelap rasanya. Sedar2 semua orang de dikeliling aku.
"Abah, mama, ayong nape ni? Mane abang?"
"Dik sabar ye dik" Mama peluk aku. Nape ni? Baru aku sedar semua yang berlaku ari ini.
"Dik sabar dik. Salleh dah xde, dia dah selamat dikebumikan." Abah pulak memujuk diriku.

-----------------------------

Setahun selepas tu aku baru dapat melupakan sedikit demi sedikit kenangan lalu. Amat perit tuk melupakan orang yang kita sayang. Tapi aku kuatkan diri tuk menerima segalanya.

Lagu Agnes Monica – Matahariku menyanyi2 di handsetku. Sape lak la yang tipon ni. Kaco la plak.
"Assalammualaikum, dik."
'Walaikumsalam,ma. Mama ngan abah sihat?"
'Sihat alhamdulillah dik. Bila nak balik umah ni? Ada orang nak masuk meminang ni."
'Biar betol mama ni?"
'Betol la budak bertuah ni."
'Sapa ma?"
'Balik je la dulu. Banyak soal lak ko ni dik."
'Ye la ma orang balik la ni."
"K la. Jaga diri tu. Jangan lupa solat. Nak balik ni jangan lupa bagitau dulu.
"Baik Mem. Kim salam kat semua orang rumah tu.K babai. Assalammualaikum."
"Waalaikumsalam."

Klik!


'Sapa plak la yang nak masuk minang aku ni? Wat gempak jer. Pe2 pon jom kita balik dan tengok sapa orangnya.’ gumam atiku.

----------------------------
will be continue

_________________
Back to top Go down
View user profile http://5arifcrew.nice-forum.net
eylla
Administrator
Administrator
avatar

Number of posts : 685
Age : 28
Location : sg petani, pee jay...
Registration date : 2008-04-23

PostSubject: Re: Sengal Ke??   Sun Nov 16, 2008 12:02 am



~continue~

"Assalammualaikum. Mama, abah. Mana lak dorang ni.?"
"Waalaikumsalam. Hah, Adik balik pon. Jom naik, g mandi, solat pastu makan. Nanti baru cite panjang k."
'Baik Bah."

Malam itu.......
'Bah sapa yang nak masuk meminang adik ni?"
'Tu abah x nak cakap yang penting adik terima je la. Abah bukan pe, abah nak yang terbaik tuk anak2 abah. Abah nak adik bahagia, xkan ayong jer yang bahagia ngan family dia sendiri. Abah nak adik pon de kuarga sendiri. Abah dah tengok bakal menantu abah tu. Memang abah dah berkenan lama ngan die." Abah ni wat aku nak nangis lak.
'Abah, adik ikut je segala permintaan abah ngan mama. Adik sayang semua."
"Baguslah macam tu.Esok dorang datang merisik ngan meminang sekali. Cukup bulan ni adik kawin la ye?"
"Baiklah bah. Adik ikut jer pe yang abah cakap."

Esoknya....
Meriah gak majlis pertunangan aku ni. Alamak serba pink tu. Berdebarnya ati nak bertunang sekali lagi padahal yang kedua kali ni. Rasanya mesti sebab aku x tau dan x kenal sapa bakal suami aku ni.

Cukup bulan.....

"Adik amacam? Berdebar x? Sat g ko akan bergelar puan lak." ayong ni ade je tau nak nyakat aku. Dah la berdebar semacam ni. Nak luruh lak rasenya jantungku ini.
"Hye adik sayang." Cam kenal jer sore tu.
"Kak Tim! Ya Allah! Bile sampai ni? Sowy la orang lupa la kat akak. Dah lama x jumpa akak tau. Rindu orang kat akak."
"Tu la ko kawin x ingat kat akak pon. Akak baru je sampai la Nurul. Cantik Nurul ari ni. Mesti 'abang’ Nurul terpaku tengok ni." Dah setat la tu Kak Tim ni, xpe la dah lama x digiat pown.
"Ala Kak Tim ni malu la orang." tiba-tiba abah pon masik dalam bilikku sambil berkata....
"Dik, siap sedia pengantin laki dah sampai tu."
"Baik bah." Maka dengan itu kesemua umat manusia kat dalam dan luar bilik aku pon siap sedia la. Takutnya aku, dah sejuk tangan ni.

"Aku terima nikahnya Nurul Suhana Binti Azlan dengan mas kawinnya Rm100 tunai." Alhamdulillah dengan sekali lafaz aku sah bergelar isteri kepada .........?. Menitis air mataku setelah sekian lama aku menanti seorang lelaki yang sudi menjadi suamiku.

"Ok2 bagi laluan pengantin lelaki nak masuk untuk batalkan air wuduk." Malunya aku nak pandang dia. Padahal tadi aku bukan main x sabar nak tau sapa suami aku ni. Pe2 pon dulu aku hulurkan tanganku kepadanya. Hangat terasa tanganku ini. Saat yang dinanti2kan. Setelah sarung cincin dia mengucup dahiku. Waktu tu bukan main terkejut aku tengok laki aku. Kuss semangat......Korang tau aku terlepas cakap pe kat dia?
"Awak, sengal?" dah semua orang terkejut pekehal lak pengantin pompuan ni bersengal2.
"Ye sayang. Memang abang sengal sayang pon." Uiks..ngan muke selambe jer dia cakap cam gtu depan semua orang. Memang sengal tul la dia ni. Dari dulu x berubah-ubah.


"Kak Tim.........Saja je tau. Malu orang tadi."
"Tu la ko asik gaduh jer kan dah lekat. Kan dah masin mulut akak, tu la asik gaduh kan dah jadi laki bini. Pasni jangan gaduh2 lagi k. Nurul ko tau x, dulu de orang tu frust menonggeng pas ko g belaja dah tu tup2 dengar cite ko nak kawin lak. Dahsyat gak penangan ko ek Nurul."
"Ye ke kak. Cam x caya je kak. Dulu la kan orang ingat de mamat sengal ni suka orang xde.Tapi kan kak bukan ke dia ni dah berpunye dulu? "
"Tu la nasib akak de tau. Tu cite dulu. Kadang2 tu kan Nurul, cinta x semestinya bersatu. Kadang tu lepas kita kehilangan seseorang baru kita sedar kita cintakan dia. Time tu memang dah x guna dah. Tapi ye la jodoh ditangan Allah. X sangka kan korang bersatu akhirnya. Jodoh kuat la kata kan."
"Kak Tim thanks ek kak. Orang sayang akak. Berkat mulut akak tu ktorang bersama akhirnya."
"Hah, Zad. Ko tu lain kali usaha sikit nak dapatkan anak dara orang ni. Nasib de akak ko ni tau. Zad jaga Nurul elok2 k. Selamat Pengantin Baru. Semoga kekal ke anak cucu cicit. Tahniah."
"Akak thanks again" ketika itu aku rasa bahagia sekali nak2 lagi kan Aiezad Adam adalah suamiku dan ketika itu dia mengenggam erat tanganku. Semoga kami bahagia selamanya. Korang semua doakan la aku dan suami tersayangku selalu. Tapi kan de satu mende dalam pikiran aku nakal aku skunk ni iaitu............harap2 jangan la runtuh umah bile dia dah datang sengal nak kaco aku g. X larat wei. Kecoh nanti ktorang gaduh balik. Mesti bergegar umah. Riso aku ngan kesengalan dan kenakalan dia.




Nanti la dulu......Lom abis lagi la. Selesai je majlis nikah tu tiba lak hari bersanding ktorang....Gempak wei sekali lagi. Meraung aku jap ye la ingatkan aku dah jadi janda lak. Dah la baru kahwin....

Tengah syiuk2 siap sambil bergurau ngan ayong dan Kak Tim datang plak abah dalam bilik aku mengkhabarkan berita sedih yang suami aku eksiden. Dapat la aku merasa pengsan untuk kali kedua. Sedar2 aku terus jer meraung. X sanggup woo kehilangan sekali lagi orang yang kita sayang. Tiba2 aku rasa de orang peluk aku. Pandang2 rupa2nya suami aku yang peluk. Pe lagi berjurai air mata, aku ingatkan aku dah kehilangan dia.

"Ayang nape nangis2 ni?" alahai naik luruh jantung dengar sore dia.
"Abang, ayang ingat abang dah xde. Ayang x sanggup kehilangan abang."
"Jangan camni yang, abang xkan tinggalkan ayang.Tadi tu abang xde pe pon. Eksiden sikit jer abang ok jer yang. Kereta kita yang k.o yang."
"Yang penting sekali abang x cedera. Bang....Ayang sayang abang. I love you so much bang...."
"I love u too honey....Dah jom kita sambung balik majlis sanding kita ni. Kesian lak orang datang nak tengok pengantin. Penat dorang datang melaram abis2an tu."
"Abang ni x senonoh la. Orang ngah sedih2 ni dia wat lawak lak. Ngade je tau. Bagi la ayang bersiap lik. Tengok ni comot dah ayang. Abang la ni. Abang........."
"Ye sayang....Pe die....?" dengan penuh romantik dia pandang ke anak mataku. Sesungguhnya panahan mata dia yang redup itulah pernah membuat hatiku bergetar hebat dan membuai mimpiku.
"Abang......S.E.N.G.A.L......" maka dengan itu aku pon melangkahkan kaki ku ke arah belakang dan siap sedia tuk berpusing dan lari.
"Ayang...........!!!!!!!!!!!" maka terjadilah adegan kejar mengejar kejap.

Malam itu setelah selesai majlis persandingan kami.
"Abang.....Ayang nak say thanks to you. Terima kasih sebab sudi amik ayang jadi isteri abang. Ayang janji tuk setia selamanya pada abang." Kataku yang bersandar pada dadanya yang bidang sedang tangannya pula memeluk erat pinggang aku dari belakang sambil bersaksikan bintang2 dan bulan diberanda bilik.
"Ayang, abang pon akan setia pada ayang dan mencintai sayang selamanya. Sejak ayang pergi blaja abang terasa kosong dalam hidup. Tanpa kenakalan dan kemanjaan ayang hidup abang sepi. Nak2 lagi time ayang dah grad abang dapat cerita ayang akan berkawin. Hancur luluh ati abang tau sayang. Lagi sedih bila abang dapat tau ayang kehilangan bakal suami ayang. Maafkan abang sebab xde pada masa ayang bersedih."
"Abang, jangan la kita kenang lagi pe yang dah berlalu. Abang ayang nak wat doa selamat tuk kita ngan tahlil tuk arwah Salleh boleh x bang?"
"Boleh jer yang. Lepas majlis tu kita g honeymoon k?"
"Ok baik bos?"
"Ayang nak tau x pe yang wat abang jatuh ati g pada ayang?"
"Pe die bang?"
"Senyuman ayang yang manis, jelingan ayang dan lirikan mata ayang yang menusuk jantung abang. Ok jom la masuk tido."
"Jom bang....Bang, I love you....."
"I love you to yang....."

4 bulan lepas tu....
"Yes........Yippieeeeeee.........Aku bakal jadi papa." Tengok la tu dah datang sengal dia la tu dok jerit siap joget gaya Elvis g...X senonoh jer perangau dah nak jadi bapak orang pon wat perangai gtu.
"Abang.....malu la sikit kat semua." kan semua mata dah jeling kat dia. Padan muka.
"Ehem...Zad abah ngan papa termasuk semua dah bincang tadi kebetulan sangat la tu. Kita kan nak wat kenduri cukur jambul tuk anak ayong korang tu, jadi kita wat la kenduri kesyukuran tuk kamu berdua sekali nak sambut orang baru kan."
"Ok, Zad terima je cadangan semua. Ayang camner?"
"Ayang ok jer. Go on."
"Baguslah camtu. Jom la kita makan ngan minum2 kat dalam tu. Semua yang de kat ctu pon beredar ke dalam.
"Yang thanks...I love you."
"Thanks to you too bang...I love you too.." Muaaahhhhh....Sempat lak dia cium pipi aku. Aku pon balas la balik ciuman kat pipi dia. Makanya ktorang pon nak ke dalam la ek nak makan2. Sambil tu kt pegang2 la tangan sikit banyak menuju ke dalam. Hehe. K babai aku nak g makan ngan hubby n my family.

_________________
Back to top Go down
View user profile http://5arifcrew.nice-forum.net
Kapten Ace
Spammer
Spammer
avatar

Number of posts : 565
Age : 27
Location : Kedai Mamak Seri Manja
Registration date : 2008-04-26

PostSubject: Re: Sengal Ke??   Thu Nov 20, 2008 8:29 pm

panjang nyer citer ni..ko wat novel ke makcik??nnt ada free aku tlg ko publish..wkakaka..

P/S : nnt free2 aku baca balik..

_________________






Back to top Go down
View user profile http://www.neo.net.my
eylla
Administrator
Administrator
avatar

Number of posts : 685
Age : 28
Location : sg petani, pee jay...
Registration date : 2008-04-23

PostSubject: Re: Sengal Ke??   Sun Nov 30, 2008 5:03 pm

bkn aku wat..
aku juz copy je..
hehehehe..
nk meriahkn forum ni..
aku mane r ade idea nk wat sume ni..
hehehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://5arifcrew.nice-forum.net
doremon_nike
Team
Team


Number of posts : 466
Age : 27
Location : Tmn Kinrara//UiTM Dungun,Tganu kite..ke33
Registration date : 2008-06-03

PostSubject: Re: Sengal Ke??   Thu Dec 18, 2008 10:53 pm

mmg bez..romantik,tragik,
bombastik plus lastik..ke33
lyan gler bce crite ni.. =)
Back to top Go down
View user profile
akashah
Team
Team


Number of posts : 287
Registration date : 2008-05-04

PostSubject: Re: Sengal Ke??   Sun Jan 18, 2009 12:33 am

ya allah...
panjang gile...
nak berkabur mataku membaca...
eh citer camni buat movie klako ni.......
Back to top Go down
View user profile
eylla
Administrator
Administrator
avatar

Number of posts : 685
Age : 28
Location : sg petani, pee jay...
Registration date : 2008-04-23

PostSubject: Re: Sengal Ke??   Thu Jan 22, 2009 1:19 am

hahaha..
aku teringat cite y ko bg kt aku ari 2 la..
hahaha..
aku x edit lg..
hehehe

_________________
Back to top Go down
View user profile http://5arifcrew.nice-forum.net
Sponsored content




PostSubject: Re: Sengal Ke??   

Back to top Go down
 
Sengal Ke??
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
5 Arif Crew Official Forum :: Karya Dan Hasil Nukilan :: Karya Kreatif-
Jump to: